Multitransporter met Standaard borden Enkelas ongeremd
Het is een hele mond vol, "multitransporter standaard borden enkelas ongeremd". En toch belangrijk want veel mensen die een zitmaaier, quad, koetswagen of ander licht rijdend materiaal hebben en ook af en toe op grasvelden komen denken dat ze voor het vervoer een gewone bakwagen met oprijplaten moeten nemen omdat een multitransporter te groot, te zwaar of te duur zou zijn. En dat terwijl een ongeremde enkelas multitransporter voor al die taken de perfecte keuze kan zijn. Immers er is al een multitransporter met een bakmaat van 260x150, waarbij de totale breedte slechts 156cm is, wat smaller is dan bij een bakwagen van 257x132cm die, met spatborden mee, 176cm breed zal zijn. En als u de prijs van een set losse oprijplaten daarbij optelt, dan is de multitransporter weliswaar wat duurder, maar ook veelzijdiger.
Waarom een multitransporter?
De grote voordelen van een multitransporter zijn:
- Oprijplaten in een cassette onder de laadvloer, dus altijd bij de hand.
- Kabellier op liersteun (m.u.v. de 260x150cm uitvoeringen)
- Wielen onder de laadvloer, dus maximale binnenmaten bij minimale buitenmaten.
- Veelzijdig, omdat de borden aan de zijkant open kunnen en alle borden er af kunnen.
Waarom standaard borden op uw multitransporter?
Standaard borden zijn borden van circa 30 cm hoog, en die geven de beste "Bang for the Buck", Geschikt voor de meest voorkomende situaties en makkelijk te openen of zelfs helemaal te verwijderen. Hoog genoeg voor de meeste lading en tegelijkertijd geen windvanger. En natuurlijk kunt u prima een quad of zitmaaier vervoeren zonder dat de borden erop zitten, dus in de vlakke uitvoering, maar de bordenset geeft u naast de transporter mogelijkheden ook alle voordelen van een standaard plateauwagen.
Waarom een enkelas multitransporter?
Het grote voordeel van de enkele as is de manoeuvreerbaarheid. Zowel aangekoppeld als afgekoppeld. Vooral op kwetsbare ondergronden zoals bijvoorbeeld een grasveld is het wel fijn dat u niet, zoals een tandemasser, gelijk een deel van het gras omploegt bij het draaien van een korte bocht. Uiteraard heeft de enkelas de beperking van het laadvermogen, maar aangezien enkelas aanhangwagens tot bruto 1500kg gaan, en ongeremde aanhangwagens maximaal bruto 750kg mogen zijn, is dit hier geen probleem.
Waarom een ongeremde multitransporter?
Als de lading nooit zwaarder is dan circa 350 tot 450 kg, dan kan dit prima op een ongeremde multitransporter, immers het eigen gewicht ligt meestal rond de 350kg. De meest quads, zitmaaiers of koetswagens zijn lichter dan dit. Door te kiezen voor een 750kg ongeremde multitransporter mag u deze niet alleen met enkel rijbewijs B rijden, maar ook met de witte kentekenplaat in plaats van met een eigen gele kentekenplaat.
Waarom zo'n lange product titel?
Kortom de titel " Multitransporter standaard borden ongeremd" is weliswaar een mondvol, maar het onderscheid met de geremde en/of tandemas multitransporters is wel zodanig dat wij vinden dat deze uitvoering haar eigen toelichting verdiend. Mocht u na het lezen van deze tekst tot de conclusie komen dat dit de juiste multitransporter voor u is, dan hebben wij ons doel bereikt. En anders verwijzen wij u graag naar de hoofdpagina over multitransporters waar we meer ingaan op de verschillende mogelijkheden en nadelen van alle types.