Onze klantenservice
- Levering uit voorraad
- Bestellen of reserveren
- Kopen vanuit het buitenland
- Levertijdindicaties
- Bezorgen/verzenden
- Betaalmogelijkheden
- Garantie
- Retourrecht / Wet koop op afstand
- Annuleren van uw reservering of bestelling
- Retouren: foute of defecte levering accessoires of onderdelen
- Algemene leveringsvoorwaarden
Levering uit voorraad
Veel van de artikelen die op onze website staan hebben wij ook standaard op voorraad, en kunnen dus direct geleverd worden. Met gemiddeld meer dan 500 aanhangwagens, en meer dan 200 oprijplaten, op voorraad heeft u dus niet alleen veel keus, maar ook snelle levertijden. Bij levering uit voorraad is het dus in de meeste gevallen afrekenen en gelijk meenemen. U kunt bij ons zowel pinnen als ook contant afrekenen. Houdt u bij pinnen echter wel rekening met een mogelijke pinlimiet van uw bank voor het pinnen van grotere bedragen!
Voor aanhangwagens met eigen kenteken, en in het geval er accessoires of opties direct op uw aanhangwagen gemonteerd moeten worden, kan het iets langer duren voordat u de betreffende aanhangwagen mee kunt nemen. Wij streven er echter altijd naar om een aanhangwagen direct na aankoop uit te kunnen leveren, dus ook in die gevallen is het meestal “klaar terwijl u wacht”. Het klaar zetten van uw aanhangwagen duurt gemiddeld ongeveer 30 minuten.
Indien u voor een specifiek artikel naar ons toekomt raden wij u wel altijd aan om eerst even contact met ons op te nemen over de beschikbaarheid. U kunt dan vrijblijvend een tijdelijke reservering maken.
Bestellen of reserveren
Aanhangwagens, oprijplaten of andere artikelen die op voorraad zijn kunnen wij gedurende 24 uur vrijblijvend voor u reserveren. Deze reservering vervalt automatisch na die 24 uur. Een bestelling. of een reservering langer dan 24 uur, is alleen mogelijk door middel van een opdrachtbevestiging. Wij vragen dan ook altijd een aanbetaling.
U ontvangt u van ons altijd de opdrachtbevestiging en de (aanbetalings)factuur waarop alle belangrijke informatie beschreven staat zoals het artikelnummer, de omschrijving van het artikel met alle relevante kenmerken, eventuele kosten zoals legeskosten, kosten COC verklaring alsmede de te betalen BTW.
Bij vragen over een bestelling vragen wij altijd om het projectnummer dat u terug kunt vinden op de opdrachtbevestiging die u hebt ontvangen. Vermeld u bij vragen over een factuur altijd het bonnummer dat u terug kunt vinden op de factuur die u hebt ontvangen.
U bevestigd uw opdracht door middel van uw aanbetaling. Deze kunt u bij ons ter plekke contant of per pin voldoen, of u kunt deze per bank overmaken. De koopovereenkomst is definitief zodra wij de aanbetaling verwerkt hebben.
Voor standaard reserveringen vragen wij een aanbetaling van € 100,=
Voor normale bestellingen of reserveringen waar montagewerkzaamheden bij uitgevoerd moeten worden vragen wij een aanbetaling van € 300,=
Voor speciale bestellingen en of maatwerk vragen wij een aanbetaling van 30%
Speciale bestellingen zijn producten die wij niet standaard in onze prijslijst hebben staan, producten die besteld worden met opties die af fabriek gemonteerd gaan worden of producten die op verzoek van de klant aangepast zijn.
Kopen vanuit het buitenland
Wij leveren zeer regelmatig artikelen aan buitenlandse klanten. Voor accessoires, oprijplaten en onderdelen is de procedure gelijk aan verkopen binnen Nederland.
Voor aanhangwagens zijn er echter een aantal verschillen omdat wij RDW erkend zijn, en dus voor onze Nederlandse ook het kenteken verzorgen. Voor aanhangwagens met eigen kenteken dient u als koper zelf het kenteken in uw eigen land aan te vragen. Wij kunnen u daarin wel behulpzaam zijn.
Binnen de EU
Voor EU landen kunnen wij de betreffende aanhangwagen voor u bestellen met de juiste COC papieren voor uw land. Omdat de registratieprocedure per land verschilt dient u wel zelf het kenteken aan te vragen.
Ook kunnen wij, indien u BTW plichtig bent, na verificatie van uw BTW nummer, de factuur op EU 0 tarief opmaken. U hoeft dan aan ons geen Nederlandse BTW te betalen. Houd u er wel rekening mee dat de aanhangwagens die wij op voorraad hebben staan voor de Nederlandse markt zijn bedoeld. Het kan dan dus zijn dat daar (nog) niet de juiste documenten voor uw land bijzitten. Neem daarom altijd vooraf contact met ons op als het om een aanhangwagen boven de 750kg gaat.
Buiten de EU
Weliswaar leveren wij regelmatig artikelen aan klanten buiten de EU, maar wij zijn geen exporteur. Voor niet EU landen gelden export regels. Die zijn per land verschillend. Voor leveringen buiten de EU dient u als klant zelf, of via uw exporteur de juiste papieren te regelen en/of BTW terug te vragen. Bij export buiten de EU gaan wij ervan uit dat u ofwel zelf op de hoogte bent van de juiste regels en procedures, ofwel dat u daarvoor een exporteur inschakelt.
Levertijdindicaties
Ondanks onze grote voorraad kunnen er altijd artikelen zijn die tijdelijk uitverkocht zijn. Ook zijn er artikelen die, vanwege de uitvoering of incourantheid, alleen op bestelling verkrijgbaar zijn. Omdat vrijwel alle fabrikanten waar wij zaken mee doen produceren op bestelling hebben wij dan te maken met productietijden en levertijden. In de meeste gevallen zijn die tussen de 2 tot 4 weken. Indien de leverdatum voor u belangrijk is, kunnen wij een levertijd opvragen bij de betreffende fabrikant. Die is echter altijd indicatief omdat er veel factoren zijn die invloed hebben op de daadwerkelijke levering. Een boottrailer of bagagewagen is een seizoensartikel, dus daar zullen op de drukste momenten langere levertijden zijn dan op rustige momenten.
Een levertijdindicatie is altijd een momentopname, en levertijden gelden altijd pas vanaf het moment dat uw aanbetaling door ons verwerkt is.
Bezorgen / verzenden
Al onze leveringen doen wij vanaf ons magazijn aan de Carlsonstraat 19 te Kampen. Op klantverzoek kunnen wij een extern bedrijf (koerier, transporteur of pakketdienst) het door u gekochte artikel bij u thuis of op uw bedrijf laten afleveren. De kosten daarvan worden vooraf aan u doorgegeven en het artikel en de leveringskosten dienen voldaan te zijn voordat wij het door u gekochte artikel kunnen laten bezorgen of verzenden. Het feitelijke leveringsadres blijft echter altijd onze showroom aan de Carlsonstraat 19 te Kampen. Voor aanhangwagens die te naam gesteld moeten worden geldt dat de tenaamstelling geregeld dient te zijn voordat de koerier ingepland kan worden.
Betaalmogelijkheden
U kunt bij ons contant of per pin betalen. Ook betaling vooraf per bank is mogelijk. Houd u bij betaling per bank wel rekening met de tijd die banken onderling nodig hebben om het van de ene naar de andere rekening over te schrijven. Een print-screen of bankafschrift mogen wij helaas niet accepteren als betalingsbewijs. Het verschuldigde dient effectief op onze rekening bijgeschreven te zijn.
Het is bij ons niet mogelijk om op rekening te kopen. Om onze prijzen zo laag mogelijk te kunnen houden hebben wij ervoor gekozen geen debiteurenadministratie te hebben. Daarnaast bieden wij als Aanhangcars geen financierings-mogelijkheden. U kunt uiteraard wel zelf een financiering via een bank of financieringsmaatschappij regelen.
Garantie
Al onze artikelen zijn met zorg gemaakt en voor levering door ons nog eens aan de hand van een checklist gecontroleerd om er zeker van te zijn dat u een goed en veilig artikel koopt. Mocht er echter toch een probleem zijn met uw aankoop dan heeft u er garantie op.
Naast de standaard garantie bied Aanhangcars nog een aantal extra zekerheden.
In dat geval verzoeken wij u om ons per email op de hoogte te stellen van het probleem, en daar gelijk alle andere relevante informatie bij te voegen zoals de aankoopnota, een eventueel chassisnummer en wellicht een paar foto’s waarop het probleem zichtbaar is.
Op basis daarvan kunnen wij u aangeven hoe dit opgelost kan worden.
Onder garantie vallen alle materialen en werkzaamheden die nodig zijn om het defect te herstellen.
Indien herstel of reparatie niet mogelijk is, dan zullen wij u een gelijkwaardig alternatief bieden.
Wij doen altijd onze uiterste best reparaties zo snel als mogelijk is uit te voeren. Wij kunnen echter niet voorkomen dat u het te repareren artikel enige tijd moet missen.
Niet onder garantie vallen:
- Gevolgschade
- Kosten van transport of verzending
- Kosten van een vervangend artikel tijdens de reparatieperiode
- Herstelwerkzaamheden verricht door derden
Kijk voor meer informatie bij de uitgebreide garantievoorwaarden.
Retourrecht / Wet koop op afstand
Aanhangcars is geen webwinkel. Wij zijn een werkelijk bestaand bedrijf en leveren dus ook altijd de verkochte artikelen aan u gewoon vanuit ons magazijn en showroom aan de Carlsonstraat 19 in Kampen.
Om ervoor te zorgen dat u uw aanhangwagen, oprijplaat of ander artikel eerst goed kunt bekijken en vergelijken hebben wij een showroomterrein van meer dan 4000m2 met gemiddeld 500 aanhangwagens en 200 oprijplaten op voorraad.
U bent dus altijd in de gelegenheid om het door u gekochte eerst ter plekke bij ons te komen bekijken. Op onze verkopen is de wetgeving Koop op Afstand dan ook niet van toepassing.
Annuleren van uw reservering of bestelling
Door de specifieke aard van onze producten, aanhangwagens boottrailers, oprijplaten e.d., welke veelal op bestelling voor onze klanten gemaakt worden ofwel op naam gesteld moeten worden is annulering van de koop slechts in een beperkt aantal gevallen mogelijk. Voor bestellingen is annulering van de koop mogelijk dat tot het moment waarop wij de bestelling bij de fabrikant hebben geplaatst.
Voor voorraadartikelen is annulering van de koop mogelijk totdat er opties of onderdelen zijn gemonteerd, dan wel tot het moment van ophalen.
Voor maatwerk of speciale bestellingen is annuleren mogelijk tot het tot stand komen van de koopovereenkomst door acceptatie van de opdrachtbevestiging dan wel door het voldoen van de aanbetaling.
In alle gevallen geld dat, indien de annulering conform de afspraken is, wij aanbetalingen of betaalde voorschotten zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen op de door u opgegeven bankrekening zullen terugstorten. Wij verzoeken u wel om het bankrekeningnummer per email aan ons door te geven. Dit kan om administratieve redenen niet telefonisch.
Retouren: foute of defecte levering
Mochten wij u onverhoopt een defect, of niet passend artikel geleverd hebben, dan kunt u dat natuurlijk omruilen tegen het juiste artikel. Wij verzoeken u daarvoor per email contact met ons op te nemen, waarna wij kunnen aangeven hoe wij dit op de meest praktische manier kunnen oplossen.
Voor speciale bestellingen of maatwerk geldt dat retouren alleen mogelijk zijn op basis van garantieafwikkeling.
Algemene leveringsvoorwaarden
Onze algemene leveringsvoorwaarden kunt u hier lezen en eventueel downloaden.